diumenge, 24 de febrer del 2008

Cibercampanya (III): el cas d'ERC


El blog del candidat: http://www.joanridao.cat

Esquerra Republicana de Catalunya no ha optat, com la resta de partits, de crear una pàgina web personal pel seu candidat que ja tenia blog abans de començar la campanya. Concretament, el blog de Ridao que s'actualitza amb força freqüència està actiu des del gener de 2007. Tot i això, el seu últim post és del 21 de febrer, el dia abans de l'inici de campanya. Així doncs, és aviat encara per valorar quin serà l'ús que se'n farà d'aquesta nova eina de comunicació política.

Youtube, lligat a ERC TV

S'hi pot accedir des de la pròpia web del partit: http://www.esquerra.cat/esquerra-tv o des de la popular plataforma de vídeo, YouTube (http://www.youtube.com/user/EsquerraTV). Aquest canal té 133 subscriptors i registra 6.655 visites. En aquest canal s'hi pot veure l'spot electoral de la formació:


Facebook
ERC no té ni Twitter, ni Slideshare, però, té un grup creat al Facebook amb 74 membres. Tot i això, el seu candidat a les properes eleccions no hi és present. El partit a la seva web assegura que el candidat republicà té fotoloc, però, el què és realment és un Flickr.

Second Life, eina d'ERC a Lleida

Els candidats d'Esquerra per Lleida van presentar el dia 25 de febrer els seus personatges virtuals al 'Second Life. Aquesta proposta comunicativa vol servir perquè els ciutadans puguin interactuar virtualment per la seu d'Esquerra i fer arribar les seves preguntes o comentaris als candidats republicans que concorren als comicis del 9 de març a la demarcació de Lleida. Segons el cap de llista a Lleida, Jordi Ausàs, la iniciativa s'ha de convertir en "una eina clara de participació ciutadana que serveixi per fer arribar les propostes programàtiques a la ciutadania". Tots els usuaris que es connectin entre dos quarts de 9 i les 10 del vespre poden conversar amb els tres primers candidats de la llista d'ERC a la demarcació de Lleida.