dimecres, 27 de juny del 2007
PIC Comunicació
El context
Internet ha canviat també els usos i els consums dels mitjans de comunicació. Això es va confirmar quan l'any 2001 el Projecte Internet Catalunya realitzat per l'IN3 de la UOC mostrava que el 16'6% dels que navegaven per Internet miraven menys la televisió i que la majoria d'ells tenien menys de 30 anys.
La mostra
Aquesta última dada ha portat a plantejar que el PIC Comunicació se centrés en el comportament dels joves, el col·lectiu més consumidor d'Internet. Un 83% dels nois i noies d'entre deu i catorze es connecten habitualment i també ho fan el 88% dels que tenen entre setze i vint-i-cinc anys.
La metodologia utilitzada pel PIC Comunicació és la del focus group: autoseleccionat, format per usuaris majoritàriament experimentats i intensius d'internet a Catalunya. S'han tingut en compte les característiques sociodemogràfiques dels entrevistats i la seva experiència.
Les conclusions
- Han sorgit nous canals i maneres d'informar, comunicar-se, intercanviar continguts i participar social i políticament.
o El 33% dels entrevistats pengen fotografies i vídeos a internet.
o El 25% dels entrevistats participen en blocs.
o El 18% dels entrevistats gestionen el seu propi bloc
- La introducció a l'ús de les TIC per part dels adults és per raons laborals, pràctiques i professionals. Els menors de 31 anys i els de 18 viuen immersos en un entorn tecnològic.
- Internet ha modificat les pràctiques de consum dels mitjans de comunicació tradicionals i el prime-time.
- Els joves utilitzen Internet com a plataforma d'introducció, assaig i explotació de les possibilitats que ofereixen les TIC de connectivitat i participació activa.
- Hi ha una substitució gradual o parcial dels mitjans de comunicació tradicionals basats en la imatge i el consum familiar, sobretot la televisió, per la gestió individual, flexible, personalitzada i especialitzada de tot tipus de continguts. S'obren noves perspectives d'un univers multicanal i multiplataforma.
Més sobre les conclusions aquí.
Etiquetes de comentaris:
Internet,
participació política,
societat informació
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada