divendres, 5 de desembre del 2008

El PPC ja no és un "bitxo raro" amb l'ús d'Internet


"Bitxo raro?" és la pregunta que es formula el PP de Catalunya en la seva nova campanya, que ha llençat exclusivament a la xarxa, i que es pot trobar en el domini,per cert .cat, http://www.bitxoraro.cat. Deixant de banda les interpretacions polítiques que va suposar la sortida de Josep Piqué i l'arribada de Daniel Sirera, un dels canvis més importants que va fer el PPC va ser la configuració d'una estratègia comunicativa a la xarxa. El setembre de 2007, els populars catalans van renovar la seva web i es va fer una aposta decidida per les eines web 2.0 (Flickr, Youtube, Netvibes amb els blogs dels seus membres, Facebook, etc). La decisió d'impulsar una estratègia comunicativa a la xarxa possiblement no passava per alt la gran aposta que el partit de Ciutadans va fer per Internet durant el seu naixement i aparició a l'escenari parlamentari.

Ara, amb Sánchez Camacho, l'estratègia de comunicació on-line del PPC continua. La campanya "Bitxo raro" s'ha posat en marxa mitjançant una web que inclou el vídeo, les fotos de la campanya publicades a Flickr, la possibilitat de formar part del grup "bitxo raro?" al Facebook o a Tuenti i l'enllaç al Youtube. El vídeo, en blanc i negre, i amb un relat explicat a través de molts personatges en català i en castellà que miren a càmera (un vídeo minimalista que agafa una estètica "obamaniana") vol explicar que per celebrar els 30 anys de la Constitució o apostar pel bilingüisme no s'és un "bitxo raro". A la web de la campanya, s'hi pot trobar una carta de la presidenta del PPC, dirigida a Montilla, explicant el motiu de la campanya; el guió del vídeo; la nota de premsa i, fins i tot, el vídeo amb subtítols.

Sense analitzar el contingut de la campanya, només tenint en compte el mitjà utilitzat, el que està clar és que el PPC ja no és un "bitxo raro" amb l'ús d'Internet, sinó ben al contrari, els populars es troben com "peix a l'aigua" en l'àmbit de la comunicació política on-line.