divendres, 20 de juliol del 2007

Internet salva la Barbie


Les vendes de la nina més popular de Mattel havien baixat molt en els últims anys. S'hauria d'estudiar a fons l'impacte que les TIC han tingut en l'oci infantil i en les maneres que els nens i nenes tenen per divertir-se. És evident que els hàbits han canviat. Els directius de Mattel s'han agafat al peu de la lletra la frase "renovar-se o morir"...i sense cap dubte han optat per la primera i ha estat un èxit. La idea que ha rellançat la venda de la Barbie i d'altres gadgets de la seva línia ha estat la creació d'un món virtual a Internet (http://www.barbiegirls.com). Aquest món virtual ha aconseguit 3 milions d'usuaris en només 2 mesos. Unes xifres que ja ho diuen tot i més si les comparem amb les del popular món virtual, Second Life, que va tardar 3 anys a aconseguir 1 milió d'usuaris. Els nens i nenes que entren al món virtual de la Barbie poden vestir i dissenyar els seus avatars i jugar i xatejar amb altres usuaris. Amb aquest món virtual a Internet, la companyia de joguines nord-americana ha vist com augmentaven les seves vendes de forma espectacular. Fins i tot, han decidit treure uns reproductors mp3 de la línia de la Barbie que es poden sincronitzar amb el món virtual quan es realitzen trobades o xats.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Llàstima que t'hagis fet gran Ester... segur que ja tens ganes de tenir filles per jugar amb elles amb la Barbie!

francesc ha dit...

gran??? Segur que ja s'ha registrat per a conèixer el barbieworld!! Que ho passeu bé.

Unknown ha dit...

De fet jo ja he xatejat amb l'Ester a barbieworld. Suposo que no ho negaràs?