Des d'un punt de vista de màrqueting electoral, es podria considerar que un dels recursos que ha tingut més èxit en aquesta campanya és "La niña" de Rajoy. Si més no, és un dels recursos que més e-mails i vídeos virals ha generat. Casualment, aquesta setmana, just el dia després que el líder del PP tornés a acabar el debat televisiu fent referència a "la niña", els dos candidats demòcrates nord-americans, Barack Obama i Hillary Clinton també feien referència als nens. El senador d'Illinois va expressar els seus desitjos que un nen o nena nord-americà tingui les mateixes oportunitats independentment de si ha nascut a un barri ric o pobre. Per la seva banda, una setmana abans, Hillary Clinton va llançar un nou anunci on es veien nens dormint i es deia que la seva tranquil·litat depenia de qui ocupava la Casa Blanca. En definitiva, que el recurs dels nens i nenes és habitual a les campanyes. De fet, als Estats Units, es va utilitzar aquesta estratègia per primera vegada l'any 1964 en un anunci televisiu del candidat demòcrata Lyndon B. Johnson. Aquí el teniu, val la pena(Gràcies YouTube per existir!):
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Hola Esther,
Aquest anunci és el primer anunci negatiu de la història de la política a TV. Encara avui es recorda, o sigui que imagina l'impacte que va causar.
Salut!
Un anunci històric que marcà un abans i un després en la publicitat política.
Bona troballa!!
Publica un comentari a l'entrada