dilluns, 14 de gener del 2008

La campanya nord-americana, també al carrer


Al blog intento descriure algunes de les estratègies de comunicació política a la Xarxa, però, no es pot oblidar que també existeixen les actuacions de campanya de carn i ossos com els mítings. Diumenge passat, després de la victòria d'Obama a Iowa i dos dies abans de les primàries a New Hampshire on Clinton va obtenir una renyida victòria, vaig tenir la sort de passejar pels carrers de Harlem on vaig ensopegar amb un acte de campanya (a la foto) a favor de Barack Obama. Es tracta d'un acte organitzat pel què es diu els grassroots, és a dir, el què a Catalunya anomenem "militants de base".

Dies després, una interessant conversa amb un taxista de Nova York que ell mateix va començar tot dient "estic molt content perquè aquest 2008 canviarem de president" em va permetre tenir de primera mà una impressió política. El taxista va assegurar que "o Hillary Clinton o Barack Obama aconseguiran la Casa Blanca". El taxista va dir que "Obama té molt i molt d'èxit entre els sectors més joves de la població" (serà per la seva potent estratègia a la Xarxa?) i que "si ell guanya la nominació demòcrata triarà per fer tàndem, a les eleccions generals, a Hillary com a vicepresidenta". Un detall que em va sorprendre de la conversa és que el taxista no tenia ni idea de cap dels programes polítics dels candidats, ni demòcrates ni republicans. En canvi, coneixia al detall les vides personals dels dos candidats. Per exemple, va explicar molt eufòric que la mare d'Obama (nord-americana i blanca) va anar a fer turisme a Kènia on va conèixer el que seria el pare d'Obama...Suposo que aquest tipus de coneixement polític és l'origen o l'efecte del tipus de campanyes que es fan als Estats Units.

6 comentaris:

Unknown ha dit...

Ei! Molt bo aquest post! Fes-nos cinc cèntims de la missa gospel que vas anar al matí d'aquell dia!

Unknown ha dit...

Fins i tot periodista política quan estàs de vacances!!!! que bé que t'ho passes guapa!

Un petó ben gran

Marina

Neus ha dit...

Estic d'acord amb el Joan Albert. M'ha agradat molt el post i crec que has de penjar a la xarxa aquest enregistrament que vas fer amb el mòbil del moment en què ell es presenta a la missa...
Ah! I després has d'anar pel tema Sarkozy i la nova presidenta de França.

Bentornada a la catosfera!
Mu

Rubèn Novoa i Arranz ha dit...

Crec que sóc una espècie en extinció a Europa. Recolzo el GOP i un candidat religiós. Si, m'agrada Mitt Romney i el segueixo de fa un any.

Salutacions i t'afegeixo al RSS.

Monica ha dit...

Hola Ester, t'estas convertint en una reportera professional. Ni tan sols de vacances pots desconectar! Amb una mica de sort quan el Raül i jo anem a NY potser es celebren les eleccions ja que la marató serà a finals d'octubre principis de novembre, i les eleccions quan no...el dia del meu aniversari!!!!

Ester ha dit...

És veritat moni! les eleccions seran el primer dimarts de novembre...el 4!!!! ja he trobat una raó per acompanyar-vos jajajaja. És broma! Us encantarà NY!!

un petó guapi!